zondag 3 juni 2018

Kennismaking thema afdeling en minister Kaag

Maandagavond 28 mei j.l. hebben leden van de thema afdeling Internationale Samenwerking kennisgemaakt met Minister voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking Sigrid Kaag.

De druk bezochte bijeenkomst – de fractiekamer van de D66 Tweede Kamerfractie puilde uit – vond plaats op uitnodiging van D66-Kamerlid Achraf Bouali, woordvoerder op Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking. Minister Kaag hield een korte bevlogen inleiding over haar twee weken geleden gepresenteerde nieuwe beleidsnota Investeren in perspectief, waarna een potpourri van vragen op haar werd afgevuurd.

Eerlijke handel, de rol van Nederlandse bedrijven, vrouwenrechten en mensenrechten, het kwam in de korte, levendige bijeenkomst allemaal aan de orde. Na afloop, tijdens de borrel werd nog druk nagepraat. Op 2 juli vindt het Algemeen Overleg plaats in de Tweede Kamer over de nota van minister Kaag voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking.

Op 21 juni zal de thema afdeling over de beleidsnota verder praten tijdens een algemene ledenbijeenkomst.